Saturday, August 15, 2009

Budaya Membaca Amalan Kita

Budaya Membaca Amalan Kita, satu slogan untuk semua, tak kira usia, tua atau muda. Bayi boleh kira skali ker? Tak ramai yang suka jadi kan tabiat membaca sebagai satu budaya dan amalan hidup seharian. Stakat baca bila perlu dan bila terpaksa je.


Aku bukan nak bercerita tentang membaca sebenarnya, aku nak berkongsi gambar Faris, terutama untuk family kat kampung yang rindu giler kat Faris ni. Ni satu lagi perkara yang Faris suka buat, iaitu....membaca. Pandai ker dia membaca?



Begitu asyik membaca


Dia bukan pandai membaca sebenarnya, eksyen jer lebih. Sebenarnya di asuka tengok gambar-gambar dalam buku tu. Aku sengaja beli buku yang ada gambar-gambar yang terang warnanya. Ada buku pasal buah-buahan, ada pasal haiwan, dan ada yang pasal kenderaan.


Serius jer baca buku

Sampai terangkat kaki.....

D-U-R-I-A-N.......rambutan


mmmmm...mana gambar buah pinggang ni, takde ker?


Yeeehaa....dah abis baca buku.....
Ini sahajalah gambar Faris dengan lagak membacanya dalam usia 6 - 7 bulan. Sekarang dah nak masuk 8 bulan , macam-macam aksi lagi yang berjaya aku ambil, tapi maybe next entry pulak aku letak. Minggu depan la kot,minggu ni nak kosentret buat soalan exam dan menanda kertas student. Good Luck to me...





3 comments:

Unknown said...

good luck pok ja...jgn buat soalan susah sgt,kesian budak nak jawab nnti...

Dua F said...

Hello mate great bloog

Dua F said...

Nice share thanks for posting

disable click

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...