Thursday, May 06, 2010

Me, my son and my birthday

Begitu cepat masa berlalu, tanpa aku sedari dan walaupun aku sedari, masa begitu pantas berlalu. Usiaku kini makin bertambah, dah berusiakah aku?...aduyai...dah masuk 31 rupanya aku....muda lagi ker?...dah tua kah aku?

Kali ni, buat sekian kalinya aku celebrate birthday aku bersama family aku, alah....celebrate simple-simple jer. Takde ler sampai buat nasi pulut or nasik minyak sebagai....cukup makan-makan seisi keluarga. Dan tempat yang aku celebrate......mana lagi kalu tak kat KFC. Itu ler diantara tempat yang agak special kat Keningau ni ( ada tempat lain lagi ker..?). Takkan makan KFC jer kot?....hehehe. Rupa-rupanya my wife dah plan buat surprise kat aku.....dia dah beli kek special utk aku. Special mcmana?....korang tgklah gambar ni.



Terkezut aku....mcm perli jer. Apa-apapun aku bersyukur dan berterima kasih dengan apa sahaja hadiah darimu sayang.....(jiwang la pulak). Dapat kek sebijik pun kira ok lah tu.





Dalam duk celebrate aku punya b'day ni, aku nampak ada orang lain yang beria-ria and over-acting, macam celebrate dia punya b'day pulak. Siapa lagi kalau bukan my assistant dan merangkap my tukang sibuk no.1.....Faris. Bukan main lagi dia yang lebih-lebih.



Sudah lah over-acting, siap buat lagak ngeri lagi, nak makan sendiri. Sekarang ni dia dah start nak try makan sendiri. Siap mengamuk lagi nak makan pakai sudu, nak suap sendiri. Bukan 100% masuk mulut pun. 30% jer yang berjaya menepati sasaran, yang lagi 70% tu.....paham-paham ler.....kalau tak ke lantai, ke baju lah jawabnya......



Tengok ler, dia punya lagak....eksyen bukan main lagi. Tapi tak per...biar la dia belajar. Kalau dilarang tak boleh jugak sebenarnya. Kanak-kanak ni, dia kena belajar, let them explore themselves.....baru diaorang pandai berfikir. Namun begitu......kita tetap kena guide dan larang sekiranya ia boleh memudaratkan diri.


Apa-apa pun, aku bersyukur dengan rahmatNya, kerana memberi kebahagian dan dikurniakan keluarga yang bahagia. Terima kasih buat yang tersayang.....kerana sentiasa berada di sisi dan mengembirakan hati ini. Dan aku harap kebahagian ini kekal hingga ke akhir hayat, dan aku akan terus tabah dalam meniti usia mendatang, moga rahmat yang dikurniakan menjadikan aku insan yang bersyukur dan bertaqwa kepad Mu...InsyaALLAH.



No comments:

disable click

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...