Sunday, March 08, 2009

Satu minggu yang menduga kesabaran....

Abah, Ummi dan Faris
Alhamdulillah....kami sekeluarga berjaya mengharungi satu minggu yang sedikit sebanyak menduga kesabaran. Sudah seminggu aku kena penyakit sakit mata, ala...yang mata jadi merah-merah tu, mula-mula belah kiri, lepas 2,3 hari belah kanan plak. Dua-dua belah mata jadi merah dan pedih-pedih, hadoi sengsara sungguh.


Kalau aku sorang yang kena tak la aku kalut sangat, ini tidak, wife aku pun kena sekali, tapi dia kena sebelah jer. Asalnya kami berdua jer, last-last Faris pun kena sekali.......haibis berair mata dia. Bangun pagi jer penuh taik mata. Tapi nasib baik dia tak teruk, 2 hari jer, mungkin sebab dia dapat zat dan antibodi yang kuat hasil daripada menyusu umminya. Seminggu aku dan wife aku cuti....


Muhammad Faris Syamil dan Ummi

Hari ni mata aku dah OK, cuma sikit-sikit adalah lagi gatal-gatal tu. Wife aku jer yang ada lagi kesan-kesan darah dalam mata, sebab hari tu dia kena bukan macam aku, dia kena yang luar biasa sikit. Doktor cakap bola mata dia ada kesan pendarahan dan jangkitan kuman yang teruk, mata dia bengkak teruk hari tu, doktor pun terkejut, nasib baik cepat pergi jumpa doktor. Kalau tidak....entahla

Apa-apa pun, aku bersyukur segalanya dah hampir pulih semuanya. Aku sedar ini adalah sebahagian daripada dugaanNya kepada kami yang bergelar Abah-Ummi. Moga kami terus tabah dalam mengharungi dunia yang makin mencabar...InsyaAllah

1 comment:

Anonymous said...

-

disable click

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...