Thursday, May 05, 2011

Faris dan Farhani

Dah berbulan-bulan aku tak buat entry pasal life aku sekarang. Ntah la, kadang-kadang takde idea, kadang-kadang takde mood, kadang-kadang takde masa. Tapi kali ni, tiba tiba je aku rasa ada sedikit mood dan sedikit ruang untuk berada di sini. Mungkin sebab aku keseorangan.....

Sebenarnya dah berminggu-minggu aku duk seorang kat Sabah ni, my wife tersayang dan Faris duk kat kampung, masih dalam tempoh berpantang. So aku kat sini duduk seorang ler. Sungguh sunyi dan bosan. Dan......hari ni birthday aku. Dulu time bujang, sambut sorang-sorang, kemudian berdua, kemudian bertiga, and this time berseorangan.....Apa-apapun aku redha dengan keadaan dan situasi ini.

Fistly aku nak berkongsi dengan semua tentang kehadiran insan baru, penyeri hidup kami sekeluarga. Nur Farhani Husna, srikandi pertama ku dan juga amanah ku yang kedua selamat dilahirkan pada 26 Mac yang lalu.

This one adalah gambar yang diambil pada hari ke tiga kelahiran Nur Farhani Husna, Faris masih belum mengerti sepenuhnya tentang kehadiran adiknya. Tapi yang jelas, dia pun semacam teruja......entah kenapa.


Kehadiran Farhani amat bermakna disaat keluarga dalam kesedihan kehilangan orang kuat dalam keluarga kami. Tok Abah meninggal beberapa minggu sebelum Farhani dilahirkan, kesedihan keluarga sedikit terubat dengan kehadiran Farhani.


Gambar yang ini diambil pada hari majlis tahnik dan bercukur, hari ketujuh kelahiran Farhani. Pada ketika ini, belum ada tanda-tanda cemburu kelihatan pada Faris. Mungkin masih baru, semua orang gembira, so dia pun gembira. Tanpa dia sedar, besoknya aku dah bertolak ke Sabah, meninggalkannya di kampung bersama yang lain.


Yang ni pulak aku ambil dua minggu lepas, time aku balik bercuti hujung minggu selepas 3 minggu aku meninggalkan mereka. Sedikit terubat kerinduan Faris pada aku, dah lama dia tak jumpa dengan aku. Masa yang ada dihabiskan sepenuhnya untuk melayan karenah Faris yang makin berubah, dan unsur-unsur cemburu pun dan mula ada.

Kalau tiada aral melintang, InsyaAllah , next week aku akan balik untuk mengambil my wife, Faris dan Farhani, untuk dibawa ke Sabah, bersamaku. Dah sampai masanya aku dan ummi menjaga Faris dan Farhani sepenuhnya. Thanks tu Tok Ma dan pengasuh berIjazah , MarYanie yang sanggup dan terpaksa melayan karenah Faris selama ini. Aku tahu, mereka telah banyak berkorban masa dan tenaga untuk Faris dan Farhani. Thanks u soooooo much.

Diharap dengan kehadiran Farhani bakal menyerikan lagi hidup kami sekeluarga, dan menjadikan kami terus bersyukur dan diberkati olehNYa

1 comment:

mar yanie said...

bank in dwit gaji nye..degree=at least rm1500.. (un-negotiable) hua3

disable click

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...